Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, May 12, 2014

No Comment

Seorang lelaki dari bandar Hail, Arab Saudi mendermakan peti ais di kejiranannya dengan meletakkan peti ais tersebut di luar kediaman setiap pengemis sekaligus memberi pengajaran bahawa perbuatan mengemis tersebut adalah memalukan.

Lelaki yang tidak mahu namanya diketahui itu juga mengajak mereka yang berkemampuan supaya mendermakan makanan kepada mereka yang memerlukan supaya mereka yang lapar dapat memakan makanan tersebut.

Idea tersebut mendapat perhatian seorang ulama terkenal iaitu Shaikh Mohammad Al Araifi yang memuji tindakan tersebut di dalam twitternya bersama gambar peti ais tersebut. "Saya sering mengatakan bahawa orang di Hail amat pemurah. Secara tak langsung, ia merupakan suatu sumbangan kepada yang memerlukan" ujar beliau dalam suatu wawancara yang diterjemah bersama BBC. "Betapa aku menyayangimu, Hail!"

Seorang pengikut twitter beliau memberi komen "Ini adalah apa yang kita perlukan. Setiap masjid besar di Hail patut mempunyainya supaya setiap makanan dapat diterima dan disalurkan di situ"

Sumber: Colourfulcontactlens.com

0 comments:

Post a Comment