Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, July 2, 2014

No Comment

NEW YORK – Bekas anggota polis New York yang didapati bersalah merancang untuk menculik, membunuh dan makan wanita – termasuk isterinya sendiri – dibebaskan daripada penjara semalam oleh hakim persekutuan yang mengubah keputusan sebelum ini.

Perbicaraan Gilberto Valle, 30 yang juga dikenali sebagai ‘cannibal cop’ atau ‘polis yang makan orang’ mencuri tajuk utama akhbar dan mendedahkan fantasi golongan kanibal ini.

Dia didapati bersalah pada Mac 2013 dan mengadapi penjara seumur hidup tetapi dibebaskan daripada penjara dalam tempoh hanya 21 bulan kerana kekurangan bukti.

Valle melayari inetrnet dan memperincikan mengenai rancangannya untuk menculik wanita dan dengan bangga menyatakan dia akan menyeksa wanita terbabit, membunuh dan makan mereka.

Dia juga menyediakan senarai mangsa termasuk rakan dan isterinya, yang mana akhirnya isterinya sendiri menyerahkannya kepada Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan bertindak sebagai saksi dalam mahkamah.

Dalam perintahnya setebal 118 muka surat, Hakim Daerah AS, Paul Gardephe berkata tidak kira apapun yang diungkapkan Valle, tidak ada kejadian jenayah yang berlaku.

“Tiada siapapun diculik, tiada cubaan untuk menculik, dan tiada dunia nyata atau langkah bukan internet diambil bagi menculik sesiapa,” tulis hakim itu.

“Walau apapun yang dikatakannya mengenai fantasinya, ia adalah tidak mencukupi atau menjadikannya elemen konspirasi bagi melakukan penculikan,” kata hakim.

Pada perbicaraan ringkas di Manhattan, pihak pendakwa berkata mereka akan membuat rayuan, dna hakim memerintahkan Valle dibebaskan sebagai tahanan di rumah dengan jaminan AS$100,000 (RM320,000). – AFP

0 comments:

Post a Comment