Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, July 1, 2014

9 comments

Untuk membuktikan “Malaysia Boleh” seorang lelaki telah memanjat bangunan saetinggi 36 tingkat tanpa peralatan yang lengkap sejurus itu ia membuktikan yang dia pun sehebat Spiderman Perancis Alain Robert.

Dengan hanya memakai sandal, baju T, seluar pendek dan beg sandang serta kamera Go Pro, lelaki yang berusia 26 tahun ini telah memanjat bangunan Sentrum di Brickfields.

Beliau sebenarnya telah melakukan panjatan ini kerana telah mendapat tahu yang ada Spiderman luar yang merancang untuk memanjat bangunan ini. Jadi bagi membuktikan semangat Malaysia Boleh maka dia terlebih dahulu memanjat bangunan tersebut.


Bagaimanapun dia telah memilih untuk tidak mendedahkan identitinya. Walaupun begitu, dia sebenarnya dikenali di laman sosial. Terdapat banyak juga gambarnya yang sedang memanjat bangunan itu dua hari lalu yang telah dimuat naik ke akaun Facebook dia termasuklah juga gambar selfie bersama anggota polis yang menangkapnya.



Ketika panjatan itu dilakukan, dia hanya sempat mengibarkan Jalur Gemilang apabila sampai di bumbung bangunan tersebut sebelum dia ditahan polis.
Felixia
Menurutnya juga, dia juga membawa beberapa nota bersama sebagai untuk dijadikan kenangan diatas bangunan tersebut tetapi malangnya tidak sempat untuk mengambil gambar kerana kesuntukan masa.

Nota tersebut ialah “Happy Ramadhan” untuk kita umat Islam  dan “Felixia Welcome To Islam” khusus kepada Felixia Yeap yang akan memeluk agama Islam. - SiakapKeli.com







9 comments:

  1. banyak orang cina apabila kaum dia sendiri tukar agama, diorang terus kecam dan tinggalkan. Sebab tu bila jadi "melayu" sebab geng lama tak nak pandang dia langsung, yang ada geng baru iaitu orang melayu. Kalau ada cina masuk Islam tolonglah ambil tahu sentiasa. Mungkin sebab Islam dia hilang keluarga terus. Kita kena kawan baik2 dengan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sebab "site melayu". Cuba cari post yg dalam bahasa english atau chinese kt FB tentang Felixia. Right click, translate semua jadi english. Kesian dia. Belum Islam pun dah orang cakap macam2 tentang dia.

      Delete
    2. xpyh kecoh la lu. org melayu sendiri yang ramai dok kondem felixia. Jgn memandai kata chinese once convert muslim kluarga tgalkan dia. Buang sikap racist yg ditanam oleh kerajaan dalam otak tu.

      Delete
    3. bangga betul kau dengan kaum melayu kau tu. puik

      Delete
    4. Cuba melayu keluar islam? melayu punya family buat apa?

      Delete
    5. Yup.. Setuju. Ramai saudara baru yang disingkirkan keluarga akibat memilih Islam. Ramai juga org islam sendiri pun meminggirkan saudara baru ni.. Raikan lah semua saudara baru, bukan yang faymes2 saja.
      Ramai professional yang memilih islam pun kadang terkontang kanting lps jd muslim hingga kerjaya terjejas akibat cubaan yang diterima. Mohon semua muslim buka mata dan membantu..
      Yang tak pernah bekerja untuk bantu saudara baru memang ramai yang tak percaya dan mengecam.. Pergi tgk di Hidayah Centre.. Mcm2 yang boleh dibantu.

      Delete
  2. Ta'jub!! ahlan ya Ramadhan.. and we welcome our new sister Felixia into Islam! ^_~

    ReplyDelete
  3. respectt! tapi bahaya la..jangan buat dah tau!
    felixia shud know about this

    ReplyDelete
  4. Wowwwww RESPECT! Lu mmg berani mati bro...

    ReplyDelete