Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, July 11, 2014

No Comment


MELBOURNE— Sejumlah juruterbang, petugas lalu lintas udara, dan  penduduk Australia melihat cahaya terang di langit di Australia timur, Khamis (10/7/2014) sekitar pukul 22.00.

Namun, Dr Tanya Hill, astronomi terkemuka di Melbourne, mengatakan, benda bersinar tersebut bukan meteor, melainkan sampah angkasa(space junk).

"Yang menarik, benda itu begitu bercahaya dan orang-orang yang menyaksikan ianya boleh dilihat selama lebih dari 10 saat," katanya.

"Itu bererti, benda tersebut mungkin bukan sekadar meteor kecil, batu angkasa yang kecil, atau benda angkasa lain. Tapi lebih kepada sampah angkasa."

Jurucakap Airservices Australia, Paul Sadler, mengatakan, rakan sekerjanya yang melukiskan benda bersinar itu sebagai suatu pemandangan yang menakjubkan.

"Beberapa petugas lalu lintas udara yang kebetulan sedang melihat keluar ke landasan telah berpeluang menyaksikannya," katanya.

Sadler mengatakan, sejumlah orang yang melihat cahaya yang aneh itu mengandaikan ianya adalah pesawat yang bermasalah. Tapi setelah diperiksa semula, cahaya tersebut bukan berasal dari sebarang mesin ciptaan manusia.- SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment