Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, July 3, 2014

No Comment

RIO DE JANEIRO: Pihak berkuasa Brazil sedang menyiasat sama ada anggota persekutuan bola sepak dari Brazil, Argentina dan Sepanyol terbabit dalam komplot jualan tiket Piala Dunia secara haram.

Ini sususlan kejayaan polis mematahkan satu sindiket penjualan tiket Piala Dunia yang sedang berlangsung dengan penanahan 11 orang, Selasa lalu. 

Anggota sindiket berkenaan dikatakan memperoleh sejumlah tiket menerusi 'orang perhubungan' mereka di dalam FIFA. 

Berikutan itu, abang dan ejen kepada bintang bola sepak Brazil, Ronaldinho, Roberto de Assis Moreira, disoal siasat berhubungan kes berkenan, demikian menurut pendakwa raya Rio de Janeiro, Marcos Kac, yang mengetuai siasatan itu.

Tiket yang dijual secara haram itu adalah tiket yang diagihkan FIFA kepada penaja, persekutuan bola sepak, pemain dan pertubuhan bukan kerajaan.

“Abang Ronaldinho memberitahu beberapa rakannya bahawa mereka boleh membeli tiket menerusi sistem berkenaan," kata Kac.

“Sekiraya kami mendapati wujud sebarang hubungan dengan sindiket ini, jika kami mendapati dia bekerjasama, maka itu dia terbabit sama. Setakat ini dia tidak lagi," katanya. 
Sindiket berkenaan diketuai seorang suspek warga Algeria dikenali sebagai Mohamadou Lamine Fofana, yang sedang ditahan untuk siasatan selama tiga bulan. - AFP

0 comments:

Post a Comment