Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, July 6, 2014

No Comment

Agak hairan juga penulis melihat pada gambar diatas. “Transformers Cacat” ini versi filem Transformer s yang mana pula ya? Mungkin keluaran China kerana ia menurut laporan dari China yang mengatakan mendapat jumlah kutipan tiket sebanyak USD134 juta.

Jenuh juga penulis buat carian google untuk tajuk filem ini tetapi tidak mendapat sebarang info mengenai filem bertajuk seperti yang tertera pada berita di TV9 itu kemudian barulah penulis perasan yang ia adalah satu kesilapan menulis oleh berita TV9 tesebut yang mana sebenarnya ingin menyebut “Catat”.

Tergelak juga penulis berkenaan tajuk ini bukan kerana kesilapan mereka tetapi teringatkan penulis ini yang jenuh mencari info berdasarkan tajuk berkenaan. Mengenai kesilapan itu adalah perkara biasa sebenarnya kerana secara saintifiknya kita mempunyai memori otot atau dalam bahasa inggerisnya adalah “Muscle Memory” yang mana seperti kesilapan ketika menulis ini jari jemari kita akan cenderun kearah perkataan yang biasa kita taip sekiranya ia mempunyai paten yang seakan sama.

Bagaimanapun selaku penyiar berita bertaraf tinggi seperti TV9 itu sepatutnya membuat semakan dengan lebih terperinci terhadap setiap apa yang ditulis, namun kita manusia sememangnya tidak terlepas dari melakukan kesilapan ─ SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment