Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, July 6, 2014

No Comment

Rupa-rupanya masih ada segelintir manusia yang tidak menghormati agama lain di Malaysia ini. Kalau tidak suka sekalipun tidak usahlah dihebahkan kepada umum dan menunjukkan akan kekurangan ajarannya dia itu. 

Menerusi satu status di laman sosial Facebook, tanpa mengetahui fungsi azan yang sebenarnya bagi umat Islam dia terus mencemuh azan yang kononnya dilaungkan untuk memanggil tuhan setiap kali umat Islam hendak menunaikan solat.

“Need to relax at a peaceful environment, dalam hutan lagi bagus. dekat luar bunyi bising melayu mahu panggil tuhan, evertime they need to pray harus panggil tuhan?”

Itulah dia tanpa sebarang pengetahuan mahunya menghentam azan yang dilaungkan. Bagi rakyat Malaysia yang bukan beragama Islam yang tidak tahu kenapa orang Islam melaungkan azan sebelum menunaikan solat, ia adalah bertujuan memberitahu yang sudah masuknya waktu untuk menunaikan solat tersebut selain itu laungan azan itu juga untuk memanggil umat Islam datang solat.

Jika anda berasa terganggu sekalipun, laungan azan itu bukannya lama, paling lama pun 5 minit sahaja. Kita sepatutnya lebih peka terhadap perasaan orang lain sebelum berkata sesuatu yang buruk tehadap kepercayaan mereka lebih-lebih lagi kita di Malaysia yang mana hidup berbilang bangsa dan juga pelbagai agama. - SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment