Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, July 10, 2014

8 comments

Baru baru ini, Dafi mengamuk dengan syarikat telekomukasi gergasi Malaysia kerana tidak berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan.

Dafi atau nama sebenarnya Gadaffi Ismail Sabri, 26, berkata, dia benar-benar kecewa selepas menerima bil mencecah RM9,000 selain beberapa masalah lain yang berlaku sejak dua bulan lalu.

“Bayangkan selama ini mereka selelu meminta saya membayar bil tepat pada masanya dan akan menyekat talian sekiranya sudah sampai had yang ditetapkan. “Tetapi ketika saya di Pulau Boracay, Filipina mereka tidak menyekat talian saya pula sehinggakan bila saya melambung ke RM9,000.

“Dah lama saya bengang dengan syarikat telekomunikasi ini. Ada saja masalah mereka. Memandangkan ramai yang mengeluh mengenai perkara sama, saya pun mengambil tindakan untuk meluahkan rasa tidak puasa hati secara umun di laman Instagram,” 

Selasa lalu, Dafi telah meluahkan perasaan di akaun Twitter miliknya mengenai perkhidmatan syarikat telekomunikasi berkenaan yang sering menimbulkan masalah.

Status berkenaan berbunyi: Say no to xxxxxx! Payment nak orang buat on time… service macam taik! Penipu! Help me spread the word! Tell ur friends and family! Status itu turut membuatkan ramai pengikutnya yang turut mempunyai masalah sama menyokong tindakan dia melakukan luahan itu secara umum.

Sementara itu, ditanya tidakkah dia takut berdepan dengan sebarang tindakan undang-undang daripada pihak terbabit, kata Dafi, sebagai pengguna dia berhak bersuara sekiranya tidak berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan. “Buat apa saya nak takut. Sebagai pengguna, saya berhak untuk bersuara. Bukankah pelanggan selalunya betul?”

Sumber : Mstar

8 comments:

  1. padan muka kau bergayut 24 jam dgn talipun ,dpy bil RM 9 k , buat2 terkejut pulak.

    ReplyDelete
  2. celcom mmg bermasalah pun.... saya dan family dah kena dgn celcom... kami xlanggan apa2 tpi duit kami sekian bulan ditolak tanpa alasan... bila buat report kat celcom centre diaorg cancel langgangan tue(vacuum) ttpi tiada tindakan dan bayaran balik dan penjelasan diberikan kepada kami...

    ReplyDelete
  3. dah ko gi Korea bulan April hari tu tak off Data Roaming siapa suruh??? ko tweet, instagram bagai memang la charge mahal...international roaming laa...

    ReplyDelete
  4. Camne nak off roaming ni? Setting kat hp ke kat celcom?

    ReplyDelete
  5. Roaminx x roaminx ..semua same je...padahal guna bhape hengget je pun.

    ReplyDelete
  6. kena off data roaming.. aku x tau camne.. but paling bagus, ialah keluarkan simcard bila gi oversea.. ada opismate aku tu, dia gi abu dhabi seminggu kot.. balik tgk bil cecah RM18K sbb data roaming on bila dok oversea.. lega gaji 3x ganda

    ReplyDelete
  7. Celcom mmg bermasalah skang ni, wpun dh setting credit limit, dah cecah 2 n 3 kali ganda lebih drpd credit limit baru nak block....celcom kaji balik servis anda sebelum ramai pihak saman u

    ReplyDelete