Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, July 9, 2014

No Comment
“Mee goreng telur lipas”, itulah yang diungkapkan oleh seorang pengguna Bazar Ramadhan di Taman Tasik Permaisuri yang mana mengharapkan dapat berbuka puasa dengan penuh selera. Tetapi malangnya setelah menjamah makanan tersebut beliau terpandang sebiji telur lipas di dalam Mee yang dimakannya tersebut.


Tidak tahulah bagaimana telur lipas itu boleh berada di situ. Jangan pula sebab telur ayam mahal digantinya dengan telur lipas. Mustahillah perkara itu dan sudah tentu ini adalah disebabkan kecuaian peniaga.

Menurut pengguna tersebut, beliau juga mengalami cirit-birit dan sakit perut setelah menjamah Mee goreng telur lipas itu walaupun tidak kesemua habis dimakan.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang penuh keberkatan dan antara kelebihannya ialah kemurahan rezeki bagi peniaga-peniaga makanan. Tetapi berniaga itu biarlah ikhlas. Sediakanlah sebaik-baik makanan kepada mereka yang akan berbuka puasa nanti dan bukannya dengan makanan yang kotor lagi menjijikkan seperti ini.

Kepada para peniaga makanan janganlah hanya tahu mengambil untung sahaja. Berniaga itu adalah sunnah Rasulullah S.A.W dan janganlah cemarkan sunnah itu. Selain itu para pengguna juga mestilah bijak memilih gerai-gerai makanan. Pihak berkuasa juga sepatutnya memberikan gred kebersihan kepada gerai-gerai makanan di bazar Ramadhan supaya lebih senang pengguna memilih yang terbaik buat mereka. - SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment