Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, July 8, 2014

2 comments


Seorang suspek ragut telah berjaya ditangkap dipercayai berlaku di Seremban. Seorang saksi ketika penangkapan tersebut oleh orang ramai telah merakam video yang kini turut tersebar di laman sosial.

Seperti biasa yang sudah menjadi budaya orang kita bila tangkap penjenayah sendiri dan sebelum kehadiran pihak polis lebih-lebih lagi jika penjenayah ragut sudah tentu dibelasah sehingga puas bagai dirasuk.

Dalam video ini suspek berkenaan telah dibelasah sehingga berlumuran darah. Bagaimanapun sebenarnya perkara ini patut dielakkan kerana seseorang itu belum disabitkan kesalahannya sehingga diputuskan oleh pihak mahkamah. Jika benar sekalipun suspek mengaku ataupun ditangkap ketika sedang melakukan jenayah mungkin ada kisah disebalik seperti paksaan dan sebagainya.

Masalahnya budaya kita ini masing-masing ingin menjadi hero dan penegak undang-undang. Namun jangan pula anda menjatuhkan hukuman dan selepas itu anda sendiri yang dihukum dengan undang-undang. Sekiranya tidak mahu mengambil risiko tersebut dalam kes seperti ini serahkan sahaja kepada pihak polis - SiakapKeli.com


2 comments:

  1. video lama doh......paria tetap paria....bangsa paling jijik dalam malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh nye paria bajet depan melayu aku pijak ko kang...shial bajet kuat dah lah gemok bajet kuat pastu nak tunjok hero depan melayu

      Delete