Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, November 17, 2012

No Comment
Semut Terbesar Di dunia iaitu Bullet Ant...semut ini kalau mengigit manusa akan mengakibatkan kematian...tapi di Malaysa tidak ada semut macam ini .

Poison Frog  satu-satunya haiwan amfambia yang paling beracun di dunia..katk beracun ini juga berada du Amazon.Biasanya Orang asli di sana mengunakkan racunnya untuk memburu..Sudah berpuluh ribu orang mati akibat racun daripada badan dia..memang bahaya..

Ikan ini paling berbahaya kalau korang nak tahu..nak tahu sebabnya ialah bagi lelaki yang suka kencing dalam air.ikan sentiasa mencuba memasuki saluran kencing tersebut...Nama ikan ialah Candiru..ramai yang tahu...kalau nak mandi ..kena la pakai seluar ketat2 agar ikan ini xmasuk...ikan ini juga menghisap darah...darah ikan...termasuk darah manusia..

kelawar terbesar...memang bahaya kalau berhadapan dengan kelawar ini..

belut elektrik....
sangat berbahaya sekiranya anda ingin menyentuhnya...silap2 hari hari bulan arwah anda sekalian..tahu x haiwan ini boleh menjana kuasa elektrik yang tinggi..contoh tiang elektrik selama 20 hari..

katak yang lutsinar agak biasa..tapi pelik..

cicak atau mengkarung...
cicak di amizon ini selalu melompat-lompat di atas air...hati2 bagi pelancong kerana cicak ini suka hinggap di atas badan korang..

kinkajou
haiwan ini dalam kumpulan rakun atau musang...haiwan inij uga suka memakan buah..boleh bela x ? hehe

POTOON
juga dalam kumpulan burung hantu..

0 comments:

Post a Comment