Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, January 10, 2013

No Comment


Santiago Gonzalez


Programmer dan software developer, Santiago Gonzalez, yang kini berumur 14 tahun mungkin boleh menjadi peganti Steve Jobs. 

Pada umur baru 12 tahun, dari darjah 6, beliau melangkau ke kolej dan menjadi pelajar Ijazah sepenuh masa dalam course Computer Sains dan Jurutera Elektronik (bachelor's degree in computer science and electrical engineering) dan akan tamat pengajiannya pada umur 16. Pada peringkat umur 17, dimana kebanyakan remaja semangat untuk mendapat lesen kereta, Santiago akan mendapat sijil Master.

Santiago fasih dengan dozen bahasa programming yang berbeza-beza dan beribu-ribu orang telah pun memuat turun applikasi beliau untuk Mac, iPhone dan iPad.

Yang menariknya tentang Santiago, pada umur yang sangat muda, keinginan beliau untuk belajar sangat tinggi. Cikgu sekolah rendahnya tidak memberi sebarang cabaran dan mengecewakan. Walaupun beliau cemerlang pada peringkat rendah, beliau merasa bosan dan sangat muram. Kawan-kawan seumur suka mengejeknya "nerd".

Ibu bapa Santiago perasan dan faham dengan keupayaan Santiago dan memberi peluang untuk mencuba melanjutkan pelajarannya di College Colorado School of Mines dan kini Santiago lebih selesa dengan sekelilingnya. Santiago pernah berkata "Saya tidak gemar untuk berinteraksi dengan kawan-kawan yang sebaya" .

0 comments:

Post a Comment