Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, July 25, 2013

No Comment
BN

Barisan Nasional (BN) telah berjaya mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut apabila calonnya Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman menang dengan majoriti 2,592 undi mengalahkan calon PAS Endot@Azlan Yusof pada pilihan raya kecil (PRK), semalam.
Secara tiba-tiba sebuah video kini viral di laman sosial Facebook apabila seorang lelaki bernazar untuk berjalan daripada Kuala Besut ke Putrajaya jika BN memenangi PRK.
Mohd Noor Mat telah bernazar untuk berjalan kaki dari Kuala Besut ke Putrajaya yang dianggarkan mengambil masa selama 10 hari.
Dalam temubual tersebut, dia yang kini sedang membuat latihan telah bersedia pada bila-bila masa untuk menunaikan nazar tersebut.
Namun, dia bercadang untuk menunaikan janjinya itu selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri akan datang.
“Daripada jangkaan saya, dari DUN Kuala Besut sampai ke Putrajaya selama 10 hari.
“Sehari lebih kurang 100 kilometer (km) sehari,” jelas Mohd Noor.
Wartawan yang menemubual terkejut dengan kenyataan tersebut apabila Mohd Noor menyifatkan sehari dia mampu berjalan sejauh 100km.
Tambahnya, tujuan dia bernazar sebegitu adalah untuk membawa suara Kuala Besut kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Mengakhiri temubual tersebut, Mohd Noor sempat berkempen dan menyeru penduduk tempatan untuk keluar mengundi dan mengundi calon BN.
“Kepada penghuni-penghuni DUN Kuala Besut, jika mahu melihat saya berjalan kaki dari Kuala Besut ke Putrajaya membawa suara Kuala Besut kepada Perdana Menteri Malaysia, pastikan kemenangan Barisan Nasional, undilah Barisan Nasional,” jelas Mohd Noor.
Sama-sama kita nantikan Mohd Noor menunaikan nazarnya itu.
Janji Ditepati!

0 comments:

Post a Comment