Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, April 11, 2013

4 comments
Celcom


Cerita pasal dropped call rasanya dah masuk peringkat bosan.
MCMC pun banyak bunyi aje tapi tak boleh nak buat apa-apa tengok gaya.
Sekejap tadi penulis tengah call customer service Celcom, tengah bercakap call tu hilang.
Macam haram jadah kan…dengan customer service dia pun leh hilang panggilan.
Sebelum tu, budak yang jawab call tu dah tahu nombor saya dan dah buat pengesahan…bila dropped call berlaku…takda pulak dia call balik…
Takkan kita pelanggan yang tengah komplen dan berhadapan dengan satu lagi kebodohon perkhidmatan Celcom nak call balik budak customer service dia…
Lepas ni call…lepas 15 minit kalau bernasib baik ada yang jawab…dah tentu orang lain pulak kan…nak kena mula balik semua.
Tu belum masuk aduan opasal caller ID penulis hilang pasal tukar phone….takkan tukar phone caller ID boleh hilang?
Tak termasuk lagi baru ni penulis ke Midvalley…penat-penat cari parking…lepas tu ke Blue Cube kat situ nak gunakan perkhidmatan data untuk post paid.
Kata 24 jam…ni dah 72 lebih….tak masuk lagi pun perkhidmatan tu…kepala bapak CEO Celcom lah kan 24 jam…
Sebelum ni, bila call customer service (1111), kata nak on perkhidmatan data, operator dia kata; “Cik, kalau kat sini, kitoarang boleh buat, tapi lama sikit…baik cik pergi ke mana-mana Blue Cube, boleh dapat masa tu jugak…”
Tak tahulah masa tu jugak bila sebenarnya…mungkin 385 jam selepas kita isi borang kot…
Mungkin CEO sibuk tunning gitar ke apa …
Ni baru pengalaman penulis…yang berjuta kat luar sana yang tertipu dan sedang diperbodohkan Celcom melalui iklan-iklan yang mana perkhidmatan mereka macam gempak…tak tahulah
Media arus perdana yang terpaksa menjilat Celcom pasal takut hilang pendapatan iklan bukan hendak melaporkan secara tepat mengenai mutu perkhidmatan Celcom ini.
Kalau ini macam…selepas pebih 15 tahun setia dengan Celcom…penulis sedang pertimbangkan secara serius untuk beralih kepada operator lain.

4 comments:

  1. Mana operator sama je.. Ikut nasib kt dok kwsn mane.. Huhu.. Skmm tu saman je lbh, pengguna yg tertipu dpt apa ?!? Hampeh !!! Apa masalah baik pergi center celcom sendiri, blue cube reg br, byr bil boleh ler.. Bab ambik duit org mmg laju !

    ReplyDelete
  2. baik aku pakai woki tok kau

    ReplyDelete
  3. Ape lah bro ko pergi blue cube bukan celcon center pastu nak buat kluar statment mcm ni nak complant setakat ni aku gune ok je pasal post paid tu elek g celcon center sebb kat sane tempat die yg betul .kalau daftar kqt cube memang makan mase tapi lebih baik cek dulu kalau kite ade blacklist kat mane-2 comunication company itu blh jadi mslh jugak

    ReplyDelete
  4. Celcom ni tipu je lebih. Kdt aku dkat 50 habis licin kn potong. Ble tanye cutomer serviks celcom, alasan dorang aku pakai tenet padahal aku tpon yg aku gne tuk celcom tpon nokia 2310. Aper ke hal nyer tu. Dah c.servis jawab mcm bangang, kuang ngajor pla. X nak pla ganti blik. Nak wat report la, kne tggu seminggu la. Dah tu kantoi le pla, rupanye sblum2 ni pun kdt ader jg kne potong. Woi celcom pegi cek kat tenet tpon nokia 2310 camne.

    ReplyDelete