Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, March 7, 2014

No Comment
Rabiatul diiringi polis ke Mahkamah Majistret Dungun untuk proses pendakwaannya, semalam.

DUNGUN - Gara-gara membuat laporan polis palsu, seorang wanita terpaksa meringkuk di dalam penjara selama 42 bulan selepas didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret Dungun, di sini, semalam.

Rabiatul Adawiyah Mamat, 28, beralamat di belakang Sekolah Menengah Kebangsaan Paka, Jalan Santong dijatuhi hukuman itu selepas didapati bersalah membuat laporan palsu berhubung kehilangan anaknya pada jam 12.01 tengah hari, 18 Januari 2014.

Dalam laporan tersebut, tertuduh mendakwa anaknya hilang selepas ditinggalkan dalam sebuah kereta di hadapan sebuah restoran di Kuala Paka.

Bagaimanapun, selang beberapa hari selepas laporan itu dibuat, anak perempuannya, Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah, 2, ditemui mati di sebuah rumah kosong di Seberang Paka.

Majisret, Hazawani Hussain Bustari selepas mengambil kira rayuan tertuduh yang memohon agar hukuman diringankan mengarahkan tertuduh dipenjarakan selama 42 bulan dan hukuman berjalan bermula dari tarikh dia ditangkap.

Rabiatul yang tidak diwakili peguam kemudian dihantar ke Penjara Pengkalan Chepa untuk proses hukuman.

Pada 23 Januari lalu, Sinar Harian melaporkan ibu kanak-kanak berusia dua tahun yang mati dibunuh, mengakui membuat laporan palsu mengenai kehilangan anaknya sebelum ini kerana mendakwa dipaksa teman lelakinya yang juga suspek utama kes.

0 comments:

Post a Comment