Terdapat pelbagai cara yang boleh diambil untuk melariskan sesuatu produk yang dijual.
Cumanya kita perlu menjadi lebih kreatif dan lari daripada kebiasaan sekiranya mahu mempopularkan sesuatu produk itu.
Mungkin pengusaha-pengusaha di luar sana boleh mencontohi langkah promosi yang dilakukan oleh pengasas Beauty Umaira yang dikenali sebagai Kak Ton ni.
Kak Ton bijak menggunakan peluang dengan mengetengahkan ‘bakat-bakat’ baru yang dicungkil menerusi laman perkongsian video popular, Youtube iaitu Bobo dan juga Syasya Legoland.
Iklan produk Beauty Umaira ini menggunakan ‘tagline’ popular Syasya, “macam cantik, macam comel je” dengan lenggok dan gaya bersahaja ketiga-tiga personaliti tersebut.
Ketika menonton video ini terdetik perasaan meluat melihat aksi gedik dan ‘adik-adik’ yang ditonjolkan Bobo.
Buat biasa-biasa sahaja sudahlah, tak gitu?
Oleh: AUDREY LEE
0 comments:
Post a Comment