Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, June 1, 2014

No Comment

Seperti yang kita ketahui kanser payudara merupakan penyakit pembunuh nombor satu bagi kebanyakan wanita di seluruh Malaysia dan juga di serata dunia.

Jika pesakit melalui kaedah rawatan pembedahan masektomi yang bertujuan membuang sel kanser yang telah memudaratkan payudara mereka, pastinya kesan parut daripada pembedahan tersebut akan jelas kelihatan pada tubuh badan mereka.

Namun, sebuah pertubuhan yang diberi nama Monokini mahu menyerapkan perasaan berbangga buat pesakit kanser payudara yang telah terselamat dengan melalui pembedahan tersebut, mereka telah mereka pakaian mandi yang mendedahkan sebelah payudara pesakit-pesakit tersebut.

Ini bertujuan untuk memberikan keyakinan kepada pesakit bahawa walaupun mungkin sudah tidak kelihatan seperti wanita sempurna, namun mereka seharusnya berbangga dengan ketabahan mengharungi penyakit berbahaya itu.

Di bawah ini merupakan sebahagian daripada koleksi pakaian renang yang direka khas oleh Vilman Riitijoki untuk pesakit kanser payudara turut boleh bergaya biarpun hanya menggenakan pakaian mandi.










Sumber: Audrey Lee / Mynewshub

0 comments:

Post a Comment