Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, March 13, 2014

No Comment

TERHARU rasanya melihat sokongan yang ditunjukkan oleh Sultan Brunei Darussalam, Sultan Hassanal Bolkiah dan rakyatnya terhadap musibah yang sedang menimpa Malaysia berikutan kehilangan pesawat MH370 sejak enam hari lalu.

Menerusi surat pekeliling yang dikeluarkan oleh Kementerian Hal Ehwal Ugama negara itu hari ini, Sultan Hassanal menitahkan seluruh umat Islam di Brunei untuk melakukan solat hajat beramai-ramai di masjid-masjid di negara itu terutamanya di Masjid Jame’ Asr Hassanal Bolkiah.

Surat pekeliling

Masjid Jame’ Asr Hassanal Bolkiah
Ia sebagai tanda simpati atas kejadian yang menimpa pesawat MH370 selain dengan harapan pesawat itu dapat ditemui dengan izin Allah S.W.T.

Sementara itu, Facebook ‘Fantastic Brunei Issue’ dan ‘Royal Brunei Airlines’, mereka bukan sahaja memuatnaik gambar poster tanda sokongan, malah turut berdoa dan melakukan solat hajat sebagai salah satu usaha pencarian.

Untuk pengetahuan anda, negara ini turut membantu Malaysia dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat MH370 bersama beberapa lagi negara lain.

Ternyata ada hikmah di sebalik apa yang berlaku kerana ia secara tidak langsung menyatukan hati masyarakat di seluruh dunia untuk mendoakan yang terbaik untuk negara kita.

Oleh: ELZA

0 comments:

Post a Comment