Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, June 25, 2014

Gambar Hiasan

Kuala Lumpur: Polis menumpaskan dua sindiket penyeludupan dadah selepas menahan empat lelaki dan seorang wanita dalam dua serbuan berasingan di Nilai, Negeri Sembilan dan Putrajaya. 

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim, berkata polis merampas 391,900 pil dipercayai dadah psikotropik dan syabu seberat 1.6 kilogram yang secara keseluruhan dianggarkan bernilai RM2.2 juta. 

Menurutnya, dalam serbuan jam 10.30 malam pada Khamis lalu, polis menahan sepasang suami isteri warga tempatan yang menaiki sebuah kereta Proton Waja, di Nilai, selepas didapati berada dalam keadaan mencurigakan.

“Suspek dipercayai dalam perjalanan menghantar dadah kepada dalang sindiket pengedaran berikutan pemeriksaan polis yang kemudiannya menemui lima kotak berisi pil dipercayai dadah psikotropik di dalam kereta itu.” 

“Susulan tangkapan itu, sejam kemudian, kita menahan dalang terbabit iaitu seorang lelaki warga tempatan dan seorang lelaki warga India yang menaiki sebuah kereta BMW di Putrajaya,” katanya dalam sidang media di Bukit Aman, semalam. 

Menurutnya, dadah yang dirampas itu dipercayai diseludup dari negara jiran melalui kargo selepas dipercayai disembunyikan dalam beberapa barang berdaftar yang dibenarkan. 

Pasar bekalan di sekitar Lembah Klang 
“Sindiket yang dipercayai aktif sejak beberapa bulan lalu, memasarkan bekalan dadah mereka kepada pengedar kecil-kecilan di sekitar di Lembah Klang,” katanya. 

Dalam serbuan kedua, Noor Rashid berkata, sepasukan pegawai dan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) mematahkan cubaan menyeludup masuk dadah di balai ketibaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, Ahad lalu. 

“Kita menahan seorang lelaki Pakistan yang cuba menyeludup dadah dengan menggunakan taktik membalut lapan bungkusan dadah syabu di kedua-dua betis, kira-kira jam 10 malam,” katanya. 

Semua suspek yang berusia dalam lingkungan 23 hingga 42 tahun itu ditahan reman untuk siasatan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 39 (B) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Sumber - Berita Harian

0 comments:

Post a Comment