Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, June 20, 2014

No Comment
Statistik perlawanan Uruguay-England
SAO PAULO: Kapten England, Steven Gerrard menyesal di atas kesilapan olehnya yang membuka ruang kepada Uruguay merakamkan gol kemenangan, awal pagi tadi.

Pemain tengah berusia 34 tahun itu turut menyuarakan betapa faktor kekurangan pengalaman menyentap cabaran pasukan. Pada firasatnya mereka kini memerlukan satu keajaiban untuk terus kekal dalam perjuangan di Piala Dunia kali ini. 

Gerrard tersalah agak ketika menanduk bola dari tengah sebelum ia disambar oleh Suarez - rakan sepasukannya di Liverpool - untuk merembat masuk gol kedua - sekali gus mengesahkan kemenangan 2-1 untuk Uruguay dalam saingan Kumpulan D. 

“Saya cuba mencari ketepatan ketika menanduk dan saya gagal,” katanya yang beranggapan satu mata untuk England mungkin satu keputusan yang adil selepas menyamakan kedudukan ketika permainan berbaki 15 minit ditamatkan.

Keputusan itu menyaksikan England gagal mengutip sebarang mata ketika Itali, Costa Rica dan Uruguay masing-masing sudah menghimpun tiga mata. Tapi andai Itali menewaskan Costa Rica dan Uruguay, England mungkin akan layak.

Apa pun, Gerrard berkata jaringan yang membocori gawang England adalah kehambaran benteng pasukan sendiri.

“Kami harus bertanggungjawab sebagai satu pasukan di atas kekalahan ini,” katanya. 
Dia turut menambah tiada apa yang menghairankan kejayaan Suarez menjaringkan dua gol dalam perlawanan itu.

“Kami tahu. Ia bukan satu kejutan,” katanya. “Setiap pemain mengerti kemampuan Suarez. Dia memiliki dua peluang dan mengautnya dengan baik. Dia masih berbisa seperti dulu walaupun tidak beraksi lima minggu.”

Sumber: AFP

0 comments:

Post a Comment