Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, May 12, 2014

No Comment

GEORGETOWN – Akibat tidak cukup RM5,000 untuk membayar deposit poster kepada pihak berkuasa tempatan (PBT), seorang calon terpaksa berputih mata kerana kertas pencalonannya ditolak oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini.

Calon tersebut, Lim Chee Khoon mendakwa mewakili Penang Front Party (PFP) yang belum diluluskan pendaftarannya tiba di pusat penamaan calon PRK Bukit Gelugor di Dewan Sri Pinang kira-kira jam 9.45 pagi

Bagaimanapun, berlaku salah faham berkaitan deposit yang perlu diserahkan ketika mengemukakan kertas pencalonan iaitu RM10,000 untuk SPR dan RM5,000 untuk PBT sebelum jam 10 pagi.

“SPR tidak mahu menerima wang selepas jam 10 pagi. Memandangkan wang tidak cukup, wakil saya pergi mengambil wang di bank dan hanya tiba di sini pada jam 10.15 pagi.

“Itu adalah peraturan baharu kerana sebelum ini ia boleh dibayar sehingga jam 12 tengah hari,” katanya kepada media.

Sementara itu, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, kertas pencalonan itu terpaksa ditolak kerana gagal memenuhi syarat yang ditetapkan.

“Dalam syarat pilihan raya, setiap calon perlu membayar deposit RM10,000 kepada SPR dan RM5,000 untuk PBT sebelum 10 pagi. Jika gagal, SPR akan menolak kertas pencalonannya,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

0 comments:

Post a Comment