Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, May 11, 2014

No Comment


Satu siri serangan bom di Iraq telah membunuh 19 orang. Pegawai polis berkata ia berlaku pada sebelah petang Sabtu apabila seorang pengebom berani mati memandu kereta  sarat bahan letupan ke pusat pemeriksaan keselamatan di Dujail , 80 kilometer di utara Baghdad, membunuh enam anggota pasukan keselamatan dan seorang orang awam .

Mereka mengatakan serangan itu juga mencederakan 15 orang. Sebelum itu, polis berkata letupan bom di luar pasar membunuh empat orang dan mencederakan 17 di bandar Tarmiyah , di utara ibu negara.

Satu lagi bom meletup berhampiran rondaan Sunni militia Anti-Al-Qaeda di bandar Dawr, membunuh tiga pejuang Sunni dan mencederakan dua.

Pada waktu malam ,sebuah bom kereta meletup berhampiran restoran Kebab di dalam kejiranan Habibiya, Syiah Baghdad , membunuh lima orang dan mencederakan 14 yang lain .

Sementara itu, Serangan di Fallujah menyebabkan lapan orang awam dan tiga lelaki bersenjata pada hari Jumaat, Fallujah doktor hospital Ahmed Al-Shami dikatakan pada hari Sabtu.

Militan mengambil alih bahagian Anbar ibukota wilayah Ramadi dan bandar berdekatan Fallujah pada bulan Disember. Tentera dan polis tentera telah berperang selama bulan tetapi gagal untuk mendapatkan semula kawalan.

0 comments:

Post a Comment