Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, February 5, 2014

No Comment

MELAKA – Persatuan Golf Negeri Melaka (PGNM) mensasarkan dua emas dalam temasya Sukan Malaysia (Sukma) ke-17 yang akan diadakan di Perlis bermula 24 Mei hingga 4 Jun ini.

Timbalan Presidennya, Datuk Khamis Abu Samah berkata sasaran itu dijangka mampu dicapai berikutan tahap dan kualiti permainan yang ditunjukkan pemain di negeri itu semakin baik.

“Kami sedang proses memilih pemain terbaik daripada kalangan pelatih untuk untuk Sukma Perlis,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan sumbangan RM1,000 masing-masing kepada pemain Mohd Zulhelmi Ramli dan Nur Eliana Ariffin di sini hari ini.

Sumbangan tersebut adalah atas kejayaan pemain itu menyertai skuad kebangsaan bulan lepas. Majlis sumbangan tersebut disempurnakan oleh Ketua Menteri Datuk Seri Idris Haron.

Khamis berkata kedua-dua pemain itu turut menerima elaun bulanan sebanyak RM300 daripada PGNM dan akan mewakili Melaka dalam Sukma ke-17.

Antara pencapaian Mohd Zulhelmi adalah beliau pernah mewakili Melaka ke kejohanan Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (MSSM) sejak 2008 dan merangkul tempat ketiga dalam kejohanan MSSM, tahun lepas.

Nur Eliana pernah mewakili Melaka ke kejohanan MSSM 2010 hingga 2013, wakil Melaka ke Sukma 2010 hingga 2013, pemain pelapis kebangsaan 2013, penerima anugerah Olahragawati MSSM 2013 dan pernah menjadi naib johan Sukan Remaja Asia.

Nur Eliana berkata beliau akan meningkatkan tahap latihannya sebagai persediaan untuk meraih emas dalam kejohanan Sukma akan datang.

“Mengukur prestasi saya sekarang, saya lihat peluang agak cerah untuk meraih pingat emas dalam kejohanan itu,” katanya. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment