Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, May 8, 2014

No Comment

KUALA TERENGGANU – Seorang bekas anggota polis dijatuhkan hukuman penjara 20 bulan dan denda RM1,500 setelah mengaku bersalah memukul ibunya sehingga cedera parah dan mencuri wang tunai serta barangan milik mangsa.

Tertuduh, Wan Mohamad Shukor Wan Yahya, 31, mengaku melakukan kesalahan itu di hadapan Majistret Rozianti Mohd Hanaphi sebaik pertuduhan dibacakan ke atasnya, semalam.

Dia didakwa mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan parah dan Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri di dalam bangunan.

Bagi pertuduhan pertama, dia dijatuhkan hukuman penjara 18 bulan dari tarikh tangkap dan denda RM1,000 sementara pertuduhan kedua, dipenjara 15 bulan dan denda RM500.

Bagaimanapun, mahkamah majistret mengarahkan tertuduh menjalani hukuman serentak iaitu penjara 20 bulan daripada tarikh ditangkap dan denda sebanyak RM1,500.

Wan Mohammad Shukor kini tidak bekerja setelah diberhentikan tugas sebagai anggota polis di Putrajaya, setelah gagal menunjukkan prestasi kerja yang baik.

Mengikut fakta kes, dia didakwa menendang bahagian betis kanan dan menarik leher baju ibunya yang berusia 60 tahun pada 7 April lalu, jam 1 pagi di kediaman mereka di Gong Badak.

Tertuduh yang didakwa berang terus mengamuk dengan memukul ibunya yang juga pengadu tanpa belas kasihan setelah gagal mendapatkan wang tunai RM200 sebagaimana diminta.

Selain memukul sehingga mendatangkan kecederaan parah kepada ibunya, Wan Mohammad Shukor turut mengugut untuk mencederakan ibunya sebelum mengambil barangan di dalam beg tangan pengadu iaitu wang tunai RM450, sebentuk cincin emas dan kad pengeluaran wang automatik (ATM) Bank Simpanan Nasional (BSN).

Tertuduh ditahan pada 12 April lalu oleh Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu di kediaman mereka.

Pendakwaan dikendalikan Inspektor L Rathna. – Sinar Harian Online

0 comments:

Post a Comment