Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, May 26, 2014

No Comment
12 pelayan ditahan ketika sedang leka melayan pelanggan di bilik karaoke sebuah kafe di Mersing, kelmarin.
SENAI – Seramai 12 wanita warga Vietnam berusia 24 hingga 33 tahun ditahan ketika sedang leka melayan pelanggan di bilik karaoke dalam operasi pihak Imigresen Johor di sebuah kafe di Mersing, kelmarin.

Penolong Pengarah Imigresen, Masri Adul berkata, mereka didapati melakukan kesalahan tinggal lebih masa di negara ini selain menyalahgunakan pas lawatan sosial dengan berulang-alik ke Singapura untuk tinggal di sini.

“Operasi dijalankan pada kira-kira jam 11.45 malam oleh Bahagian Penguatkuasa Imigresen Johor dengan kerjasama Imigresen Mersing.

“Mereka didapati tinggal di negara ini sejak lebih lima bulan lalu dengan menggunakan pas lawatan sosial dan berulang-alik ke Singapura untuk masuk semula ke sini,” katanya.

Masri berkata, kesemua mereka disiasat mengikut Akta Imigresen 1959/63 dan Peraturan-peraturan Imigresen 1963 dan dihantar ke Kompleks Kementerian Dalam Negeri, Setia Tropika untuk siasatan lanjut.

Dalam pada itu katanya, tindakan penguatkuasaan akan terus dipergiatkan dan majikan dinasihatkan tidak mengambil pekerja asing tanpa permit sah bagi mengelakkan tindakan tegas dikenakan.

Sumber: Sinar Online

0 comments:

Post a Comment