Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, September 28, 2014

No Comment


Pengerusinya, Ramesh Rao Krishnan memberitahu, langkah itu perlu kerana hampir 85 peratus masyarakat Cina di negara ini tidak memahami kepentingan artikel berkenaan.

Kata beliau, itu adalah antara sebab mengapa masyarakat Cina terutama penyokong DAP dilihat semakin hari semakin biadap.

Gesaan beliau itu dibuat melalui akaun Twitter miliknya hari ini.

Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan dan kuasa raja-raja Melayu telah dicadangkan oleh Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin Malaysia supaya dijadikan matapelajaran wajib di sekolah jenis kebangsan Cina dan swasta di seluruh negara.

Menurut Ramesh Rao Krishnan, selaku pengerusi, melalui akaun twitter beliau berkata, langkah tersebut perlu kerana hampir 85 peratus masyarakat Cina di negara ini tidak memahami artikel berkenaan.



Artikel 153 dalam Perlembagaan Malaysia itu sebenarnya memberi tanggunjawab kepada Yang di-Pertuan Agong menjaga kedudukan keistimewaan orang-orang Melayu dan penduduk asal Malaysia dan secara kumpulannya adalah merujuk kepada Bumiputera.

Artikel 153 itu menerangkan lebih spesifik bagaimana kerajaan pusat melindungi kepentingan Bumiputera dengan mendirikan kuota kemasukan ke dalam perkhidmatan awam, biasiswa dan pendidikan awam. ─ Siakapkeli.com

0 comments:

Post a Comment