Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, November 23, 2013

No Comment

Penulis kolum di Malaysia Insider bertanya apalah salahnya bapa buat seks dengan anak perempuan selagi mana ada kerelaan antara mereka…

Penulis tidak tahu di mana hendak mula menulis mengenai rencana bertajuk What’s wrong with incest anyway? yang keluar dalam ruangan pendapat di Malaysian Insider oleh penulis bernama Zan Azlee.

Hampir keseluruhan rencana itu mencerminkan mangkuk ayun berkenaan mempersoalkan apa salahnya bapa membuat hubungan seks dengan anak perempuan… nampak betul kesungguhannya dalam isu itu…

Kemudian… selepas beberapa jam… satu perenggan lagi ditambah di mana mangkuk Zan berkata…dia pun ada ada anak perempuan dan apa yang ditulis itu adalah reaksi sarcastic.


Sarcastic ni kalau baca satu perenggan pun orang boleh faham… dalam bahasa Melayu sarcastic ni macam menyindirlah…

Perenggan terakhir itu datang kemudian… Zan terpaksa menerangkan kononnya apa yang ditulis itu adalah sarcastic… Kenapa perlu masukkan perenggan berkenaan? …maknanya orang tidak faham la sebelum itu di mana yang sarcastic dalam rencana itu.

Kalau benar sarcastic sudah tentu semua orang akan faham…. ni takda siapa pun yang nampak ciri sarcastic atau satira dalam penulisan terbabit.  Kerana ia nampak begitu menyokong sumbang mahram.

Apa yang menyindir sangat bila menulis macam 100 peratus setuju bahawa adalah okay untuk seorang bapa meniduri anak perempuannya selagi mana ia dipersetujui kedua pihak.

Kau ada anak perempuan jugak yea bro…masa kau menulis benda kau seorang aje rasa menyindir… anak perempuan kau kat mana masa tu?

Kalau hendak buat sarcastic…biarlah nampak sarcastic…bukan nampak menyokong.

Senang cakap…Malaysian Insider yang terkenal dengan perangai buat berita ikut suka hati dan kemudian memohon maaf… rasanya perlu sekali lagi memohon maaf bagi pihak penulis itu.

Walaupun ada disclaimer atau penafian di bawah rencana itu…ia tak cukup… rencana itu tidak akan terbit secara tiba-tiba di laman web itu melainkan ia dibenarkan untuk dimuat naik oleh pihak editorial portal berkenaan.

0 comments:

Post a Comment