Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, December 3, 2013

No Comment

SIBU – Polis Sibu Bahagian Narkotik menggagalkan percubaan dua keldai dadah asing menyeludup masuk sejumlah 7.3 kilogram (kg) Syabu dianggarkan bernilai kira-kira RM1.48 juta di sini pada 27 November lalu.

Timbalan Pesuruhjaya Polis Negeri, Datuk Law Heng Soon berkata, semalam, dua suspek itu, seorang lelaki dan seorang perempuan, telah terbang dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

“Berdasarkan siasatan awal, mereka sebelum itu berlepas dari Chennai di India. Mereka kemudian transit di KLIA sebelum terbang ke sini dan ditangkap sebaik saja mereka mengambil bagasi di Lapangan Terbang Sibu kira-kira 11.30 pagi.

“Lelaki itu didapati menyembunyikan 3.1 kilogram dadah itu dalam beberapa kompartmen beg galasnya.

“Wanita itu membawa 4.2 kilogram disembunyikan dalam dua beg tangan dan beberapa sandal dan golongan reben dalam begnya,” kata beliau.

Heng Soon berkata, rampasan itu hasil maklumat yang diterima, merupakan yang terbesar setakat ini di negeri ini tahun ini.

“Kami percaya pil itu bukan untuk kegunaan tempatan kerana kita tidak mempunyai penagih dadah tersebut seramai itu di sini.

“Kami syaki ia untuk edaran di bandar-bandar dan bandaraya lain di negeri ini dan di tempat lain,” kata beliau.

Beliau berkata, pasangan itu disiasat di bawah Seksyen 39 (B)(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.
Heng Soon memuji Bahagian Narkotik di bawah ASP Dennis Bunyam atau kejayaan itu. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment