Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, May 15, 2014

No Comment
Kandang kambing yang dijadikan tempat tidur penagih dan tempat melepaskan gian mereka.
BESUT - Seorang bapa tergamak membawa dua anak lelakinya berusia 5 dan 8 tahun ke tempat dia melepaskan gian di sebuah kandang kambing terbiar di Kampung Gong Pasir, Kerandang, di sini, pagi kelmarin.

Suspek berusia 38 tahun yang tinggal di sebuah kampung di Jertih itu dipercayai ke lokasi terbabit untuk mengambil dadah, sebelum diberkas sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah yang menjalankan Ops Tapis.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, suspek yang datang menunggang sebuah motosikal sambil membonceng dua anaknya diberkas berhampiran bangsal itu bersama tiga lagi suspek pada jam 10.30 pagi sebaik memasuki kawasan tersebut.

Menurutnya, suspek yang tidak mempunyai pekerjaan dan memiliki rekod kesalahan lampau berkaitan dadah dikatakan sering ke lokasi tersebut untuk melepaskan gian.

“Dia ditangkap di dalam semak berhampiran kandang kambing itu oleh sepasukan polis yang bersembunyi dan menunggu di kawasan berhampiran,” katanya.

Kamaruddin berkata, terdahulu, pasukan sama memberkas empat suspek lain yang memasuki kawasan tersebut bermula jam 8 pagi.

Katanya, kesemua suspek yang diberkas berusia antara 21 hingga 42 tahun dan kebanyakan mereka adalah penganggur dan turut mempunyai rekod kesalahan dadah.

Beliau berkata, saringan air kencing terhadap semua suspek juga mendapati mereka positif dadah jenis heroin.

“Polis turut merampas satu straw mengandungi serbuk kemerahan dan dua botol mengandungi serbuk putih dipercayai dadah daripada dua suspek.

“Kesemua suspek ditahan untuk siasatan lanjut manakala dua kanak-kanak tersebut diserahkan kepada waris mereka,” katanya.

Kata Kamaruddin, kandang tersebut juga dijadikan tempat tidur penagih kerana terdapat kelambu dan juga alas tidur.

Menurutnya, polis akan mengadakan operasi berterusan di lokasi yang dipercayai dijadikan tempat penagihan dadah.

Katanya, kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 12(1) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 15(1) akta yang sama.

Sumber: Sinar Online

0 comments:

Post a Comment