KUALA LUMPUR – Seramai 400 usahawan `online’ akan berkampung selama dua hari di Stadium Tertutup Melawati Shah Alam, Selangor bermula 10 Mei ini bersempena Festival Venduer.
Pengasas Festival Venduer, Erlyn Khairy berkata, festival itu yang julung kali diadakan Malaysia antara lain bertujuan mempamerkan semua produk usahawan `online’ terbabit kepada orang ramai.
“Idea mengajurkan Festival Venduer timbul apabila kami mendapati semakin ramai menceburi bidang perniagaan secara `online’ terutama di Instagram.
“Penganjuran ini sedikit sebanyak memberi peluang kepada usahawan terbabit mengenali pelanggan dan usahawan lain dengan lebih dekat. Perniagaan `online’ berjaya menawan ratusan ribu pelanggan secara virtual melalui identiti produk tersendiri,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Seorang lagi Pengasas Festival Venduer, Ashhry Atan berkata, festival selama dua hari itu menjadi platform terbaik untuk usahawan `online’ mempromosikan produk mereka secara fizikal.
Menurutnya, antara produk itu termasuk pakaian, aksesori, biskut, beg tangan serta hasil kreativiti seni dan beliau percaya festival itu akan menarik minat ‘followers’ usahawan terbabit hadir ke festival tersebut.
Jelas beliau, festival itu turut dimeriahkan dengan penampilan artis tempatan seperti Neelofa, Rozita Che Wan dan Memey Suhaiza.
“Antara jenama tempatan yang bakal menyertai Festival Vendeur seperti Adijuma, Radiusite, AshhAnnas, Fashion Republic KL, The Geroboc, Al HumairaContemporary, Erlssignature dan Tudung People,” katanya.
0 comments:
Post a Comment