Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, May 3, 2014

No Comment

Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azaharuddin Abdul Rahman (gambar) mendedahkan petugas di menara kawalan trafik udara (ATC) Ho Chi Minh City, Vietnam didapati melanggar protokol apabila bertindak menghubungi pesawat MH370 hanya 17 minit selepas ia gagal dikesan radar pada 8 Mac lalu.

Mereka sepatutnya berbuat demikian sebaik sahaja pesawat tersebut tidak berhubung dengan menara berkenaan dalam tempoh 5 minit.

Pada jam 1.19 pagi hari berkenaan, menara kawalan Kuala Lumpur telah mengarahkan MH370 menukar frekuensi ke Ho Chi Minh tetapi menara kawalan Vietnam itu hanya menghubungi pesawat pada jam 1.38 pagi selepas mereka tidak menerima sebarang isyarat hubungan.

Azharudin mendedahkan dalam sidang media semalam, sebaik sahaja MH370 melepasi titik Igari di Laut China Selatan pada hari kejadian maka pesawat tersebut berada di bawah tanggung jawab menara kawalan Vietnam.

Kelmarin, Putrajaya telah mengeluarkan laporan oleh Panel Penyiasat Bebas Antarabangsa berkaitan misteri kehilangan MH370 yang kini memasuki hari ke 56.

Selain kelewatan menara kawalan udara Vietnam bertindak, isi laporan yang turut menarik perhatian ramai adalah kelewatan selama empat jam untuk mengaktifkan sistem menyelamat penerbangan selepas MH370 hilang dari radar pada 1.21 pagi, 8 Mac lepas.

- Rem RamziSiakapKeli.com
Sumber: Malay Mail Online

0 comments:

Post a Comment