Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, July 1, 2014

No Comment

KOTA BHARU – Keberkatan bulan Ramadan dimanfaatkan seorang wanita apabila memaafkan perbuatan suami yang memukulnya sehingga lelaki itu dikenakan hukuman ringan oleh mahkamah majistret, di sini, semalam.

Tertuduh, Mohd Zailani Kari, 30, hanya didenda RM1,000 dan diperintah membayar pampasan berjumlah RM2,000 bagi kesalahan melakukan ugutan jenayah terhadap isterinya itu, manakala kompaun RM100 lagi dikenakan akibat kesalahan mendatangkan cedera kepada mangsa.

Mohd Zailani mengaku bersalah pada tuduhan pertama mendatangkan cedera ke atas Aaina Azura Rosli, 30, dengan tangan di alamat Kampung Alor Mas, di sini, pada jam 7 pagi, 25 Mei 2014.

Bagi tuduhan kedua pula, dia mengaku menakutkan secara jenayah dengan hendak mendatangkan cedera kepada Aaina Azura pada masa, tarikh dan lokasi sama.

Pada prosiding semalam, Azura yang memberi keterangan secara lisan menyatakan dia sudah memaafkan perbuatan suaminya itu dan membayar kompaun tersebut di hadapan Majistret, Nik Habri Muhamad.

Nik Habri juga mengingatkan tertuduh yang akan dikenakan hukuman penjara jika kesilapan sama itu diulang.

Azura ketika ditemui di luar mahkamah berkata dia masih sayangkan suaminya yang dinikahi sejak 10 tahun lalu itu.

“Suami saya bukanlah berperangai macam itu (ugut dan pukul) dan perlakuannya tempoh hari mungkin disebabkan pengaruh daripada rakan-rakannya. Demi keluarga dan enam anak kami, saya memaafkannya serta memberi peluang supaya dia dapat berubah,” katanya.

Sumber: Sinar Online

0 comments:

Post a Comment