Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, May 24, 2014

No Comment

ASTANA (KAZAKHSTAN) – Presiden Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev telah menjadikan Malaysia sebagai antara negara contoh dalam perancangan pembangunan di negara itu, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri berkata perkara itu dinyatakan sendiri oleh Nazarbayev kepada beliau semasa mereka mengadakan perbincangan pada pertemuan empat mata di Istana Presiden, Akorda di sini hari ini.

“Dalam pertemuan saya dengan Nazarbayev, dalam mukadimah perbualan antara kami berdua, Presiden Nazarbayev telah menyatakan bahawa beliau menganggap Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang moden dan progresif.

“Beliau kagum dengan kebolehan dan kejayaan Malaysia untuk melaksanakan prinsip-prinsip dan syariah Islam di samping menekankan bahawa Islam adalah agama yang tidak menghalang kemajuan malah apa yang telah dicapai oleh Malaysia ini boleh menjadi model dan contoh,” kata Najib kepada wartawan Malaysia di sini.

Najib, yang diiringi Datin Seri Rosmah Mansor serta Menteri Pendidikan Kedua, Datuk Seri Idris Jusoh dan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, sedang dalam rangka lawatan rasmi selama tiga hari ke sini sejak Khamis.

Sumber: Bernama

0 comments:

Post a Comment