Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, October 23, 2013

No Comment

SICHUAN– Sepasang anjing yang lumpuh yang terselamat dalam kejadian gempa bumi pada 2008, telah dikahwinkan dalam satu majlis perkahwinan besar-besaran bertemakan merah jambu.

Anjing berkenaan, Guai Guai dan Lan Lan dikahwinkan dalam satu majlis yang penuh dengan adat istiadat tradisional China.

Guai Guai dan Lan Lan merupakan anjing yang dikenali oleh penduduk di situ kerana binatang berkenaan sering digunakan dalam operasi menyelamat yang dijalankan oleh pihak berkuasa tempatan.

Anjing-anjing tersebut menjadi lumpuh selepas terperangkap dalam sebuah bangunan yang runtuh, manakala pemilik mereka terkorban dalam kejadian berkenaan.

Majlis perkahwinan itu juga dianjurkan oleh ketua kampung berkenaan.

Mereka memutuskan untuk mengatur perkahwinan itu sebagai simbol kepada harapan dan permulaan hidup yang baru.

Guai-Guai dan Lan Lan juga mendapat sijil perkahwinan.

Bagaimanapun penduduk di Sichuan mengecam hebat majlis tersebut kerana ia bukan sahaja memperolok-olokkan institusi perkahwinan malah satu pembaziran.

Apatah lagi ketika penduduknya di situ masih berdepan dengan trauma kerana gempa bumi dengan kekuatan 7.9 magnitud itu telah mengorbankan 87,150 nyawa dan menyebabkan lebih 4.8 juta penduduknya hilang tempat tinggal.

0 comments:

Post a Comment