Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, June 11, 2014

No Comment
Perhimpunan sempena pelantikan al-Sisi dicemari insiden yang menggemparkan masyarakat dunia pada Ahad lalu.
KAHERAH - MESIR . Seramai tujuh lelaki yang didakwa melakukan serangan seksual ketika perhimpunan untuk meraikan pelantikan Presiden Abdel Fattah al-Sisi diberkas pihak berkuasa, kelmarin.

Kementerian Dalam Negeri memaklumkan kesemua suspek berumur 16 hingga 49 tahun itu dipercayai turut melakukan perbuatan sama ke atas beberapa lagi remaja pada Ahad lalu.

Bagaimanapun, mereka tidak mengesahkan sama ada ketujuh-tujuh individu itu terlibat dalam serangan yang turut dirakamkan menerusi telefon bimbit dan kini tersebar secara meluas di beberapa media sosial termasuk Youtube serta Facebook.

Difahamkan, rakaman perbuatan biadab sekumpulan lelaki yang bertindak membogelkan seorang remaja perempuan di Dataran Tahrir itu telah mencetuskan kemarahan masyarakat antarabangsa.

Polis mengesahkan mangsa berumur 19 tahun yang mengalami kesan lebam teruk akibat dipukul ketika insiden tersebut dan kini sedang dirawat di hospital.

Sementara itu, kumpulan aktivis, I Saw Harassment menyelar pasukan keselamatan kerana tidak mengambil sebarang langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan kejadian seperti itu walaupun ia pernah berlaku sebelum ini.

Dalam perkembangan lain, seramai 82 penuntut Universiti Al-Azhar dijatuhi hukuman penjara lima tahun selepas disabit bersalah kerana menyertai protes antikerajaan pada awal tahun lalu.

Kesemua mereka yang ditahan pada Disember dan Januari lalu masing-masing dikenakan denda EGP100,000 (RM45,000), dopetik dari laporan AFP.

Sumber: Sinar Online

0 comments:

Post a Comment