Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, October 28, 2014

No Comment

Kuantan – Sekurang-kurangnya 20 saksi akan dipanggil memberi keterangan dalam kes ketua ajaran sesat Tuhan Harun dan lima pengikutnya yang didakwa berkonspirasi dan membunuh Ketua Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ahmad Raffli Abd Malek di di Mahkamah Tinggi, di sini, mulai semalam.

Dalam prosiding semalam, dua saksi pendakwaan dipanggil iaitu Penolong Penyelia Stor Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, Koperal Najib Warsin dan jurugambar polis Lans Koperal Wan Saufi Wan Shaari.

Kes didengar di hadapan Hakim Datuk Ab Karim Ab Rahman.

Pihak pendakwaan diwakili oleh Timbalan Pendakwa Raya Nor Azizah Mohamad dan Farahah Mohd Nazari, manakala tertuduh diwakili peguam Hermes Media Putra Ibrahim.

Harun, 48, bersama isteri ketiganya, Azida Mohd Zol, 31; pemandu mereka, Shaizral Eddie Nizam Shaari, 38; dan tiga lagi pengikutnya, Jefferi Safar, 37, Sumustapha Suradi, 39, serta Shamsinar Abdul Halim, 37, bersama seorang lagi yang masih bebas dituduh melakukan konspirasi jenayah dengan bersetuju antara mereka untuk membunuh Ahmad Raffli.

Mereka didakwa melakukan perbuatan itu di No 7, Lorong IM 2/29, Bandar Indera Mahkota, di sini, jam 1.50 tengah hari 10 November tahun lalu.

Manakala, Shamsinar bersama Sumustapha dan seorang lagi yang masih bebas juga turut didakwa membunuh Ahmad Raffli pada tarikh, tempat dan masa sama. - myMetro Online

0 comments:

Post a Comment