Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, October 28, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR – Penyanyi Aril Pilus memberitahu punca utama dia menamatkan kontraknya sebagai penyampai radio Era FM kerana mahu menumpukan perhatian kepada bidang nyanyian selepas melancarkan album pertamanya berjudul Aril.

Aril atau nama sebenar Khairil Azam Pilus, 29, berkata, status pekerjaannya di stesen radio juga memberi kesan apabila stesen radio lain enggan memutarkan lagu-lagunya atas faktor persaingan.

“Saya berhenti selepas dua tahun berkhidmat sebagai deejay Era FM kerana saya khuatir lagu-lagu saya tidak akan dimainkan di radio-radio lain.

“Sebagai penyanyi yang bekerja di sebuah stesen radio ia akan dilihat sebagai ada suatu persaingan dan kepentingan peribadi, jadi saya ambil keputusan untuk berhenti,” ujarnya kepada mStar Online.

Aril berkata demikian ketika ditemui pada sidang media pelancaran album pertamanya berjudul Aril yang diadakan di No Black Tie, di sini, Isnin.

Album mempunyai sembilan buah lagu itu turut memuatkan sebuah lagu nyanyian semula berjudul Kembali Senyum yang pernah dipopularkan oleh Allahyarham abangnya iaitu Izwan Pilus.

Katanya, lagu itu merupakan cara dia menghargai pengorbanan abangnya yang banyak membantu dalam kerjaya nyanyiannya selama ini.

“Lagu ini saya nyanyikan semula sebagai hadiah kepada abang saya dan itu cara saya menghargai pengorbanan beliau.

“Peminat-peminat dia juga banyak bertanyakan tentang lagu itu dan rindukan arwah, begitu juga saya sebagai adik,” katanya.

Sementara itu, Aril berkata, album tersebut merupakan penceritaan tentang pahit getir dilalui dalam kehidupan sepanjang bergelar artis.

Aril menambah, dia mengambil masa yang agak lama untuk muncul dengan album pertama itu disebabkan ingin mencari bahan yang terbaik dan sesuai dengan pasaran.

“Saya bukan tenggelam timbul dalam bidang nyanyian tetapi saya banyak menerokai cabang seni lain seperti pengacaraan, lakonan dan penyampaian radio.

“Sekarang saya fikir masa paling tepat untuk saya keluarkan sebuah album untuk peminat yang banyak menyokong kerjaya saya selama ini,” ujarnya.

Antara lagu yang dimuatkan dalam album Aril ialah Cari Aku, Menggeletar, Bangkit, Kembali Senyum, Ganjil, Bintang & Kelompang, Anugerah Terindah, Tulis dan Menatap Matamu. – mStar Online

0 comments:

Post a Comment