Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, March 30, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR – Kehangatan perlumbaan Formula Satu (F1) yang bermula semalam diambil kesempatan oleh segelintir pihak dengan menjual barangan tiruan F1 untuk mengaut keuntungan lebih.

Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor dan Sepang membuat serbuan ke atas beberapa gerai dan kedai menjual barangan tiruan F1 di sekitar Kuala Lumpur dalam ‘Ops Pit Stop 2.0’ selama dua hari bermula kelmarin.

Ketua Pasukan Petugas Khas Penguat kuasa PPDNK Putrajaya, Fahmi Kassim berkata, pihaknya membuat operasi berkenaan setelah mendapat aduan daripada pihak pengeluar barangan F1 Redbull dan Ferrari.

Menurutnya, pihaknya merampas 425 jam tangan, 300 baju, 145 botol minyak wangi, 122 buah top, 120 unit aksesori telefon bimbit dan 27 pasang kasut kedua-dua jenama terbabit dan semua barangan rampasan dianggarkan bernilai RM19,000.

“Mulai semalam, kami membuat pemantauan dan pemeriksaan di Litar F1 Sepang untuk memastikan tiada peniaga menjual barangan tiruan F1,” katanya. – Sinar Harian

0 comments:

Post a Comment