Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, August 30, 2014

No Comment

CHINA: Dua orang remaja berusia 14 tahun menahan malu apabila mulut mereka disumbat dengan bangkai itik dalam keadaan berlutut di tepi jalan. Ini adalah merupakan satu hukuman bagi mereka yang telah diberikan oleh penduduk setempat setelah menyedari dua orang remaja ini mencuri itik-itik di sebuah kolam.

Rata-rata penduduk yang lalu lalang di kawasan tersebut kehairanan apabila melihat kelakuan dua remaja ini. Justeru itu, mereka telah mendapat perhatian dan dikerumuni penduduk untuk mengetahui sebab mengapa di mulut mereka terdapat bangkai-bangkai itik.

Biasanya yang sering kita dengar apabila pencuri ditangkap penduduk setempat sudah pasti teruk di belasah. Bagaimanapun ini mungkin hukuman yang akan memberikan kesan yang mendalam selain daripada dipenjarakan ataupun diminta ganti rugi kerana ia amat memalukan.

Selain itu menurut ketua kampung yang dikenali sebagai Yong Ku berkata, mereka memang layak diberi hukuman sebegitu kerana telah beberapa kali ditangkap mencuri barangan penduduk untuk mendapatkan rokok dan minuman keras - SiakapKeli.com





0 comments:

Post a Comment