Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, August 30, 2014

No Comment

SHAH ALAM – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus menutup mulut mengenai langkah susulan parti itu berhubung calon yang akan dinamakan sebagai pengganti menteri besar Selangor.

Pembantunya, Mohd Adram Musa memberitahu pemberita bahawa parti itu akan mengadakan mesyuarat Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa PAS Pusat bagi membincangkan mengenai isu berkenaan dalam masa terdekat.

“Tuan Guru (Abdul Hadi) tidak mahu bercakap dengan media pada masa ini. Biar perkara ini dibincangkan dahulu, kepimpinan PAS akan mengadakan mesyuarat tidak lama lagi,” katanya.

Hadi sebelum itu menyampaikan ucaptama pada forum Merdeka anjuran PAS.

Sementara itu, Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi berkata parti itu tidak berhasrat untuk menentang konsensus Pakatan Rakyat dengan menamakan calon PAS untuk jawatan menteri besar.

“Tidak, tidak ada niat,” katanya ketika ditanya pemberita.

Selasa lalu Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menangguhkan peletakan jawatan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Baginda meminta parti-parti dalam Pakatan Rakyat supaya mengemukakan lebih daripada dua nama untuk dipertimbangkan sebelum dilantik ke jawatan itu.

Sehingga kini PKR dan DAP berkeras untuk hanya mengemukakan nama Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal.

Bagaimanapun PAS sudah menyatakan hasrat untuk mengemukakan tiga nama Adun PKR sebagai pengganti Khalid.

Sebelum ini PAS pernah menamakan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai calon kedua untuk dilantik ke jawatan itu. – The Star Online

0 comments:

Post a Comment