Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, August 16, 2014

No Comment

PETALING JAYA: McDonald's Malaysia menegaskan bahawa mereka tidak menyokong kumpulan politik atau konflik agama di mana-mana bahagian di seluruh dunia.

Sehubungan itu McDonald's menggesa supaya rakyat Malaysia menghentikan gangguan terhadap pekerjanya.

Golden Arches Restaurants Sdn Bhd, yang menguruskan rangkaian McDonald's di Malaysia sebelum ini dilaporkan bahawa pekerjanya diancam, diserang dan diganggu berikutan gesaan supaya memboikot restoran berkenaan.

"Dakwaan mengenai sebab mereka memboikot restoran ini adalah tidak berasas. Kebanyakkannya dibuat atas kepercayaan sendiri walaupun kami sudah menjelaskan bahawa McDonald's Malaysia tidak membiayai perang.

"Situasi kini sampai ke tahap membahayakan pekerja kami," kata Pengarah Urusan Golden Arches Restaurants, Stephen Chew dalam satu temu bual dengan The Star baru-baru ini.

Tambah beliau orang ramai dikelirukan dengan maklumat yang tidak tepat hingga menyebabkan rakyat Malaysia bermusuh sesama sendiri.

Mengenai dakwaan bahawa Perbadanan McDonald's membiayai Tabung Perpaduan Yahudi (JUF), yang seterusnya membiayai peperangan di Gaza, Chew menjelaskan bahawa walaupun McDonald's adalah jenama Amerika, ia tidak pernah membiayai apa-apa isu politik.

0 comments:

Post a Comment