Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, August 18, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR – Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menganjurkan beberapa acara berbentuk sederhana sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-57 ini sejajar dengan kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dan nahas MH17 milik syarikat penerbangan negara itu.

Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Ahmad Phesal Talib berkata pengisian aktiviti sempena kemerdekaan kali ini akan lebih tertumpu ke arah usaha mewujudkan rasa cinta kepada negara dalam kalangan warga kota.

“Kita tidak akan buat acara macam konsert yang besar dan seumpamanya tapi kita lebih menjurus kepada penghayatan dan erti sebenar kemerdekaan,” katanya pada sidang media selepas melancarkan kempen Kibar Jalur Gemilang Peringkat DBKL 2014 di sini hari ini.

Ahmad Phesal berkata dua tragedi itu tidak akan menenggelamkan semangat patriotik dalam kalangan rakyat Malaysia malah ia akan menaikkan lagi rasa cinta kepada negara.

Selain itu, Ahmad Phesal menggesa warga kota, pemilik premis, bangunan kerajaan, hotel, kediaman serta pemilik kenderaan untuk menyemarakkan lagi kempen mengibarkan Jalur Gemilang.

“Kita tidak boleh berkira untuk mengeluarkan sedikit belanja bagi menghiasi kediaman atau pejabat kita dengan Jalur Gemilang,” katanya.

Sempena majlis itu, DBKL mengedarkan lebih 2,000 Jalur Gemilang kepada wakil-wakil badan bukan kerajaan, peniaga, persatuan penduduk dan pemandu teksi.

Antara penerima Jalur Gemilang itu ialah Ketua Pegawai Operasi Coliseum, Terry Kok yang menghargai usaha DBKL dalam memeriahkan lagi sambutan kemerdekaan.

“Ini membantu menaikkan semangat kita. Setiap orang perlu bersatu dalam menyambut Hari Kemerdekaan negara kita,” katanya. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment