Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, October 7, 2014

No Comment

NEW YORK: Turner Broadcasting, syarikat induk kepada rangkaian stesen penyiaran CNN, TBS dan TNT menghentikan khidmat 1,475 pekerjanya iaitu kira-kira 10 peratus daripada jumlah keseluruhan tenaga kerja.

Pengumuman itu susulan daripada penamatan kira-kira 600 pekerja sukarela veteran pada Ogos lalu, sebahagian daripada langkah pengurangan kos yang dilakukan oleh syarikat berpangkalan di Atlanta itu.

Turner berkata, penstrukturan semula itu termasuk langkah mengurangkan pekerja, menghapuskan jawatan yang belum diisi dan pemberhentian secara sukarela.

Langkah menghentikan kakitangan itu membabitkan 18 lokasi meliputi seksyen berita, sukan, hiburan dan bisnes, termasuk jawatan bahagian korporat.

Jurucakap Turner berkata, syarikat menamatkan khidmat 975 pekerja di Atlanta disusuli pengurangan tenaga kerja di bandaraya itu kira-kira 5,500 orang.

Syarikat itu juga merancang untuk menambah jawatan baru di kawasan yang mempunyao pertumbuhan dan pelaburan baharu.

CNN dilaporkan sedang bertungkus-lumus dalam melaksanakan strateginya untuk mengekalkan jumlah penonton serta bersaing dengan rangkaian berita kabel Fox News dan MSNBC.

TNT dan TBS, yang selama ini banyak bergantung kepada siaran program lama yang diulang-ulang, kini turut menerima tekanan bagi memuatkan rancangan yang lebih bermutu.

Turner Broadcasting System, yang turut memiliki Cartoon Network, HLN, TruTV dan Turner Classic Movies, adalah satu unit dalam Time Warner Inc. yang berpangkalan di New York, syarikat yang didukung oleh HBO dan Warner Bros Studio. - AP

0 comments:

Post a Comment