Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, August 23, 2014

No Comment

Sejak peristiwa MH17 beracam-macam ragam orang yang kita temui yang mana tidak tahu menghormat keluarga serta mangsa tragedi lantas menunjukkan sifat yang negatif dserta jahil dalam agama.

Kebanyakan kita semua mendoakan kesejahteraan keatas mereka yang tidak bernasib baik dalam penerbangan tersebut. Apatah lagi keluarga mangsa yang tidak putus-putus mendoakan ahli keluarga mereka.

Bagaimanapun memang ada segelintir masyarakat yang tidak tahu menghormati hal ini. Contohnya di sini ada seorang gadis yang memuat naik status facebook yang semangnya langsung jahil dalam agama juga hidup sebagai masyarakat. Apa yang dikatakannya adalah berbunyi:

“Dapat apa kalau al-fatihah untuk MH17? Ada ke Najib bagi duit kat korang. Emm pelik.. dah mati, mati je la. Aduii tak payah nak beriya sangat la weii” - Katanya dalam WeChat yang mana kini sudah viral dan menjadi kemarahan orang ramai.

Apa salahnya untuk sedekahkah Al-Fatihah. Kita bukan rugi apa-apa pun malah mendapat pahala lagi. Tetapi apa yang difikirkannya adalah wang ringgit semata-mata. - SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment