Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, May 26, 2014

No Comment
Tasek Gelugor: Sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Wish warna kelabu dipercayai digunakan sekumpulan penjenayah ketika merompak sebuah van rokok ditemui dibakar oleh orang awam dalam sebuah kebun pisang di Ara Kuda di sini, petang tadi.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) Asisten Komisioner Abdul Rahman Ibrahim berkata, kenderaan itu ditemui oleh orang awam yang melalui kawasan berkenaan kira-kira 5.30 petang. 

"Kami mendapat maklumat daripada Polis Kontinjen Kedah memaklumkan sebuah daripada dua kereta disyaki digunakan kumpulan perompak terbabit sedang menghala ke kawasan SPU dan terus melancarkan Op Tutup. 

"Namum kami menerima maklumat daripada orang awam mengenai sebuah kereta jenis Toyota Wish yang ditinggalkan dalam keadaan terbakar," katanya.

KEADAAN MPV yang ditemui orang awam.
Abdul Rahman berkata, pemeriksaan lanjut dilakukan pihaknya mendapati nombor pendaftaran kenderaan berkenaan turut ditanggalkan penumpangnya sebelum melarikan diri.

Berikutan itu pihaknya kini sedang melakukan gerakan susulan dalam usaha untuk mengesan kumpulan yang menggunakan kenderaan berkenaan. 

"Diharapkan orang awam melihat kenderaan atau kumpulan individu mencurigakan agar menghubungi kami dengan segera bagi tindakan selanjutnya," katanya. 

Sementara itu, menurut sumber pemeriksaan dilakukan mendapati kenderaan terbabit disahkan digunakan suspek ketika melakukan samun dalam kejadian di Parit Buntar, Perak semalam. 

"Suspek dipercayai melarikan diri ke dalam kawasan hutan berkenaan dan kami akan melakukan gerakan mengesan mereka," katanya. 

Dalam kejadian di Parit Buntar, Perak kira-kira jam 1 petang semalam, mangsa, Lans Koperal Mohd Azuan Abdullah, 25, meninggal dunia di tempat kejadian, manakala rakannya cedera parah selepas dilanggar kenderaan digunakan kumpulan perompak terbabit.

Sumber: myMetro

0 comments:

Post a Comment