Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, May 13, 2014

No Comment
Raffian menunjukkan tempat rakannya tergelincir lalu terjatuh ke bawah sebelum meninggal dunia akibat cedera parah di bahagian leher. Gambar kecil: Sartalim.

DUNGUN – Hasrat seorang buruh warga Indonesia mencari rezeki di perantauan sebelum mengirimkannya kepada keluarga di kampung tidak kesampaian apabila dia maut selepas terjatuh dari bangunan, dekat sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu dipercayai berlaku ketika mangsa dikenali sebagai Sartalim Wirotarip, 51, sedang melakukan kerja di atas besi perancah di aras tiga sebuah bangunan tiga tingkat setinggi kira-kira 12 meter yang dalam pembinaan.

Mangsa dipercayai tergelincir dari papan pemijak lalu terjatuh ke atas tanah menyebabkan dia cedera parah di bahagian leher.

Menurut salah seorang rakan sekerja mangsa, Raffian Mohd Yusof, 43, ketika kemalangan itu berlaku, dia yang bekerja sebagai operator kren baru selesai melakukan kerja-kerja mengangkat batu konkrit di bangunan tersebut.

Katanya, dia menyedari kemalangan yang menimpa rakannya itu selepas terdengar jeritan meminta tolong.

“Tiba-tiba saya terdengar ada orang menjerit minta tolong sebelum melihat sekumpulan pekerja berlari ke arah mangsa yang sudah terbujur kaku atas tanah.

“Mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri, lalu saya bersama rakan lain mengangkat masuk dalam kereta dan terus bawanya ke hospital," katanya.

Raffian berkata, ketika di lokasi kejadian, mangsa dilaporkan masih bernyawa, namun sebaik sampai di hospital doktor mengesahkan mangsa yang hampir enam bulan bekerja di tapak projek itu sudah pun meninggal dunia.

Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk bedah siasat sebelum mayatnya dibawa pulang ke kampung halamannya di Surabaya, Indonesia.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Zailani Yaacub mengesahkan kejadian dan kes terbabit masih dalam siasatan pihaknya.

Sumber: Sinar Online

0 comments:

Post a Comment