Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, April 3, 2014

No Comment

ALLAHUAKBAR… sedihnya melihat video ini yang memaparkan bagaimana dua beradik di Hajar Al-Aswad, Damascus, Syria terpaksa menguis tanah mencari habuk roti untuk dimakan.

Apabila ditanya apa yang diinginkan mereka, katanya mereka hanya mahu keadaan kembali seperti biasa jadi mereka tidak lagi tidur dalam keadaan lapar setiap hari.

Keluarga mereka susah kerana tidak mendapat bantuan makanan disebabkan ibu mereka meninggalkan tempat tersebut bersama dokumen keluarga kerana tidak tahan dengan kesempitan hidup.

Bapa mereka pula, kehilangan kad pengenalan membuatkan mereka tidak dapat memberikan bukti identiti yang merupakan syarat untuk mendapat makanan bantuan.

Namun mulianya hati anak kecil ini, mereka sedikit pun tidak marah dengan orang yang meninggalkan mereka di situ termasuk si ibu malah mendoakan mereka semua sihat dan gembira.

Kata mereka, sungguh pun sudah hampir setahun melalui hidup yang sukar namun Allah sentiasa bersama mereka dan orang yang sabar.




Kepada anda yang ingin menghulurkan sumbangan kepada mangsa kemelut Syria termasuk kanak-kanak ini, bolehlah menyumbang kepada IKRAM for SYRIA menerusi:

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

atau;

Tabung Palestin:
‘AQSA SYARIF BERHAD’
1) Maybank Islamic: 551575-004299
2) Bank Islam: 1209-20100-34904

Maklumkan melalui e-mail, nama beserta bank-in slip kepada @aqsasyarif.org.my untuk mendapat resit rasmi.

Semoga usaha dan amal kita diganjari syurga oleh Allah.

Sumber: Facebook Aqsa Syarif / IKRAM for SYRIA • i4s

0 comments:

Post a Comment