Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, January 1, 2014

No Comment

Bukan kali pertama penulis menulis mengenai perkara ini. Sejak Bersih dahulu sehingga ke malam ini… penulis melihat dan menulis benda yang sama.

Di mana anak-anak Cina bila sesuatu perhimpunan itu berlangsung?

Kalau di facebook atau Twitter… merekalah jaguh. Berbulan-bulan awal bakar semangat orang terutama orang Melayu dengan pelbagai poster dan banner serta cerita-cerita yang sengaja direka untuk buat hati panas.

Contohnya, baru ini, untuk menzahirkan kononnya rakyat terseksa sangat, keluar cerita seorang pakcik mengisi minyak 60 sen di FB. Macam sedih gila la kononnya cerita tu.

Tanpa ada nama, gambar, di mana dan bila kejadian itu, ia disebarkan merata tempat untuk membakar perasaan orang. Hakikatnya ia adalah cerita rekaan.

Memang kena bagi pujianlah kepada puak-puak Cina DAP ni… terutama melalui Red Bean Army … memang mereka hebat.

Namun itulah… setakat bakar semangat, kacau emosi orang… bila tiba waktu untuk beraksi… hampir tak nampak batang hidung.

Takut kena tikam atau kena rodok parang… duduk dekat depan komputer dan berterusan menabur macam-macam cerita.

Kalau ada pun… katakan demo nak mula pukul 10 malam, pukul 8.30 adalah pegang banner sikit, ambik-ambik gambar … letak kat FB dan lepas tu lesap. lain tu hantarlah seorang dua wakil parti buat syarat.

Yang akan jadi kuda…. anak-anak Melayu… yang akan kehilangan segala hak dan keistiemwaan bumiputera mereka bila puak DAP berkuasa.

Boleh kira dengan bulu hidung berapa orang aje anak Cina yang datang.

Anak India kalau tak datang pun penulis tak kisah pasal India sebahagian masih lagi bersama kerajaan.

So dengan jumlah masyarakat India yang kecil ditambah dengan sebahagian penyokong kerajaan… so kalau tak nampak pun takpe.

Mereka pun tak lah aktif sangat di Facebook macam anak-anak Cina DAP.

Perangai cam haram budak-budak Cina ni yang menyakitkan hati sangat. Bising kat depan komputer… bila perlu beraksi…. bawak awek pakai hotpants tengok wayang.

Tengok gambar di atas… pemimpin Cina sendiri mendedahkan sikap anak bangsanya….

Tak faham faham lagi ke? Sampai bila nak jadi budak suruhan DAP? Denganya adanya DAP, takkan ada negara Islam pun… jadi apa yang dikejarkan sebenarnya?

Oleh: AK-47

0 comments:

Post a Comment